Prace w punkcie recepcyjnym oraz w punkcie informacyjnym na katowickim dworcu PKP koordynuje Caritas Archidiecezji Katowickiej.
- W połowie czerwca br. śląski Urząd Wojewódzki poprosił nas o przejęcie działań punktu recepcyjnego, który w międzyczasie przeniesiony został do gmachu Centrum Kultury na plac Sejmu Śląskiego, oraz punktu informacyjnego na katowickim dworcu PKP. Musieliśmy zapewnić funkcjonowanie tych miejsc w trybie całodobowym i całotygodniowym. Liczba przybywających do Katowic w stosunku do pierwszych miesięcy zmalała, chociaż warto zaznaczyć, że od momentu, gdy Caritas przejęło wspomniane punkty, w więc od połowy czerwca, przez dworzec przewinęło się ok. 20 tys. osób, a w punkcie recepcyjnym nocowało prawie 2 tys. uchodźców – tłumaczy Daniel Binda, dyrektor ds. zarządzania i organizacji katowickiej Caritas.