Prace w punkcie recepcyjnym oraz w punkcie informacyjnym na katowickim dworcu PKP koordynuje Caritas Archidiecezji Katowickiej.

- W połowie czerwca br. śląski Urząd Wojewódzki poprosił nas o przejęcie działań punktu recepcyjnego, który w międzyczasie przeniesiony został do gmachu Centrum Kultury na plac Sejmu Śląskiego, oraz punktu informacyjnego na katowickim dworcu PKP. Musieliśmy zapewnić funkcjonowanie tych miejsc w trybie całodobowym i całotygodniowym. Liczba przybywających do Katowic w stosunku do pierwszych miesięcy zmalała, chociaż warto zaznaczyć, że od momentu, gdy Caritas przejęło wspomniane punkty, w więc od połowy czerwca, przez dworzec przewinęło się ok. 20 tys. osób, a w punkcie recepcyjnym nocowało prawie 2 tys. uchodźców – tłumaczy Daniel Binda, dyrektor ds. zarządzania i organizacji katowickiej Caritas.

Informacje i zapisy:

Biuro Podróży PL TRAVEL
ul. Dąbrowskiego 1/6, 40-032 Katowice
www.pltravel.pl; biuro@pltravel.pl; info@pltravel.pl
tel. kom. 694 980 161 lub 662 097 959
tel./fax 032 256 45 77; licencja nr 782

Formularz zgłoszeniowy i kwestionariusz uczestnika są dostępne na stronie internetowej www.pltravel lub wysyłane zainteresowanym drogą mailową lub pocztą. Kwestionariusz uczestnika (dotyczący stanu zdrowia) należy dostarczyć do PL Travel po zapisie, w możliwie najszybszym terminie, jednak nie później niż 30 dni przed wyjazdem na pielgrzymkę.